معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: شرکت های شتاب دهنده مسائل و مشکلات خود را با ما در میان بگذارند و به زودی با همسویی صندوق نوآوری با این معاونت، بسیاری مشکلات از سر راهشان برداشته می شود.

(شتاب دهنده های نوآوری از جمله ساختارهایی هستند که با ارائه خدمات و امکانات به تیم های نو پا و استارت آپی به رشد و توسعه آنها کمک می کنند.)

به گزارش شبکه نوآوری تهران، سورنا ستاری در نشست یک روزه مرکز شتاب دهی در محل پارک فناوری پردیس که ۹ اسفند با حضور یکی ازنمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران شرکت های نوآوری،شرکت‌های سرمایه گذاری برگزار شد، اظهار داشت : امروز همه به دنبال ایده های خدماتی هستند، فروشگاه‌های آنلاین بسیار زیادی داریم اما ایده های پول سازتری وجود دارد.

وی با اشاره به ایده های جدید خاطر نشان کرد: پسماند محیط زیستی، سلامت دیجیتال، حوزه ژنتیک، شتاب دهنده های هوا و فضا، شتاب دهنده های مالی، حوزه بیمه که با هزاران ایده متفاوت پیاده سازی می شوند راهی برای گذر از سیستم سنتی به سوی تکنولوژی روز است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری هدف از برگزاری این نشست ها بیان و بررسی مسائل و مشکلات دست اندرکاران این حوزه دانست وگفت ما یک اکوسیستم جدید هستیم و باید با مشارکت و همدلی راه خود را ادامه بدهیم.

ستاری اظهار داشت: یکی از تسهیلات مورد نیاز شتاب دهنده ها مکان استقرار مناسب در وسط شهر و یا نزدیک دانشگاه است، شتاب دهنده ها در هر جایی امکان استقرار ندارند.

وی گفت: الگوی سازی و نشان دادن نمونه های موفق برای شرکت های شتاب دهنده در حوزه کاری شرکت های دولتی است ، ما نمی توانیم وارد ساختار شتاب دهنده ها بشویم، نوآوری سیستم و تشکیلات بر عهده این شرکت‌ها است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطر تاکید کرد: ایده کسی را کپی نکنید که قطعا می بازید، کسانی که صاحب ایده هستند برای به ثمر رساندن ایده خود مشکلات فراوانی را تحمل می‌کنند و در نهایت موفق می شوند.

در این رویداد چالش های پیش روی شتاب دهنده ها ، مسائل حقوقی استارت آپ ها و موضوعات سرمایه گذاری توسط مدیران شتاب دهنده بررسی شد.

در این نشست، سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس، سیده فاطمه حسینی نماینده مجلس شورای اسلامی ، سیاوش ملکی فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، سید محمد صاحبکار خراسانی شرکت های دانش بنیان حضور داشتند.

شهرستان پردیس با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد و پارک فناورری پردیس در فاز ۶ این شهرستان واقع شده است.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: