نمایندهٔ تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات درمجلس شورای اسلامی، گفت: شرکت های شتاب دهنده ارکان مهم توسعه و اکو سیستم و زیست بوم نوآوری و فن آوری در کشور هستند.

نمایندهٔ تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات درمجلس شورای اسلامی، گفت: شرکت های شتاب دهنده ارکان مهم توسعه و اکو سیستم و زیست بوم نوآوری و فن آوری در کشور هستند.
(شتاب دهنده های نوآوری از جمله ساختارهایی هستند که با ارائه خدمات و امکانات به تیم های نوپا و استارت آپی به رشد و توسعه آنها کمک می کنند.)
به گزارش شبکه نوآوری تهران، سیده فاطمه حسینی در نشست یک روزه مرکز شتاب دهی در محل پارک فناوری پردیس که با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و مدیران شرکت های نوآوری و سرمایه گذاری روز 9 اسفند برگزار شد، اظهار داشت: نمایندگان مجلس نگاه ویژه ای به توسعه نوآوری و فن آوری در کشور دارند.
وی افزود:برخی از مسائل مشکلات و چالش های فعالان این حوزه در کمیسیون اقتصادی رفع و حل نمی شود،کمیته اقتصادی دانش بنیان در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برای مرتفع شدن مشکلات این حوزه تشکیل شده است.  
نمایندهٔ تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات درمجلس شورای اسلامی گفت: تصویب قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان و قوانین بودجه سنواتی از دیگر اقدامات مجلس در حمایت از شرکت های دانش بنیان است.
حسینی در ادامه اظهار داشت: شرکت های شتاب دهنده برای دریافت مجوز مشکل دارند، آنها به رشد و عملی شدن ایده در شرکت های دیگر کمک می کنند، در این راستا شرایطی برای تجاری سازی آنها ایجاد تا بخشی از مشکلات اقتصادی آنها برطرف شود.
وی افزود: در مجلس شورای اسلامی اصلاحیه لایحه تجارت در دست بررسی است، استارت آپ ها شرایط خاصی دارند که نمی توان با قوانین قبلی به آنها نگاه کرد.
نمایندهٔ تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاح قانون تجارت خاطر نشان کرد: با همکاری معاونت فناوری به دنبال این هستیم تا این بخش از قانون تجارت را به صورتی منعطف برای این شرکت ها اصلاح کنیم.
حسینی گفت: عزم مجلس دهم این است تا زمینه مساعدی برای شکل گیری، رشد و توسعه شرکت های فن آور فراهم شود با توجه به اینکه موضوع تاثیر فضای کسب وکار اولویت دوم از 10 اولویت تعیین شده در کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی است.  
در این رویداد چالش های پیش روی شتاب دهنده ها، مسائل حقوقی استارت آپ ها و موضوعات سرمایه گذاری توسط مدیران شتاب دهنده بررسی شد.
در این نشست، مهدی الیاسی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس، سیاوش ملکی فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ،سید محمد صاحبکار شرکت های دانش بنیان حضور داشتند
شهرستان پردیس با 250 هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد و پارک فناوری پردیس در فاز 6 این شهرستان واقع شده است.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: