مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: نزدیک به چهار هزار و 200 شرکت دانش بنیان تاکنون در کشور تائید صلاحیت شده که 1000 شرکت مربوط به حوزه سلامت است.

به گزارش شبکه نوآوری تهران، روح الله استیری در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت در زمینه تولید داروهای زیست فناوری، نانوفناوری، شیمیایی پیشرفته، داروهای گیاهی و تجهیزات پزشکی فعال وبخش قابل توجهی از جامعه دانش بنیان کشور را تشکیل می دهند.
 وی همچنین اظهارداشت: این شرکت ها صادرات خوبی نیز به کشورهای همسایه بویژه آسیای میانه و حوزه خلیج فارس دارند.
 مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: هم اکنون مبتنی بر آمار رسمی گمرک ایران صادرات محصولات پزشکی اعم از دارو و تجهیزات در شرکت های دانش بنیان کشور به چشم می خورد.
 وی در ادامه افزود: شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه سلامت ضمن پوشش کامل بازارداخلی مبتنی بر ضوابط وزارت بهداشت سالانه بخشی از تولیدات خود را علی رغم وجود شرایط تحریمی، مسائل بانکی و نقل و انتقال پولی به مقصد کشورهای دیگر صادر می کنند.
 استیری اظهارداشت: بازار کشورهای همسایه از قبیل حوزه خلیج فارس و آسیای میانه تشنه محصولات ایرانی هستند چون تولیدات ساخت داخل در حوزه سلامت از نظر کیفیت و قیمت قابل رقابت با محصولات اروپایی و شرق آسیاست.
 وی به رادیو اقتصاد گفت: اگرشرایط تحریمی نبود جای صادرات بیشتری در ازای کالاهای سلامت محور برای شرکت های دانش بنیان داخلی وجود داشت.
 مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: عملکرد این شرکت ها به رغم تمامی موارد و مسائل ناشی از فشارهای بین المللی و تحریم های ظالمانه دشمنان هم قابل تحسین و تقدیر است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: