معاون رئیس‌جمهور گفت: چهار هزار و ۳۵۰ شرکت دانش بنیان در کشور مشغول فعالیت هستند.

به گزارش شبکه نوآوری تهران، سورنا ستاری روز سه‌شنبه 17 اردیبهشت در جریان بازدید از گروه دارویی «اکتوورکو» که با انعقاد یک تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری با این شرکت دارویی همراه بود، در خصوص حمایت و پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان که سهم عمده‌ای در اقتصاد ملی دارند، اظهار کرد: در سال جاری سه برنامه جدی داریم یک مورد در خصوص اقلام تحریمی است که در حال حاضر مشکلاتی را در برخی صنایع ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: دارو و مواد اولیه این حوزه نیز درگیر مشکلات تحریمی است، انعقاد تفاهم‌نامه‌ها با این شرکت نویدبخش اتفاقات خوب است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌های بنیان به صورت عموم است، اتفاقی که در چهارتا پنج سال گذشته افتاده و موجب شده در حال حاضر تعداد این شرکت‌ها به چهار هزار و ۳۵۰ شرکت برسد.

ستاری با تأکید بر اینکه خیلی بیشتر از گذشته توسعه حمایت‌ها را از شرکت‌های دانش بنیان خواهیم داشت، افزود: بالغ‌بر ۱۳۰ تا ۱۴۰ نوع خدمت در قالب اکوسیستم به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌دهیم.

وی عنوان کرد: کمک صندوق شکوفایی و نوآوری را نیز در حوزه مالی خواهیم داشت که بیشتر از سال‌های گذشته است، کمک بانک‌ها و صندوق توسعه را برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان داریم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اشاره کرد: برای توسعه استارت آپ ها، فضاهای کسب‌وکار و جوانان فعال در این حوزه‌ها نیز اقدامات مؤثری در حال انجام است.

ستاری در بخش دیگری بیان کرد: اتفاقات در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشگاهی دولتی و بخش خصوصی مانند دانشگاه آزاد را نیز داریم که برای توسعه اکوسیستم نوآوری است.

وی افزود: فعالیت کارخانجات نوآوری راداریم که به صورت جدی کمک می‌کند تا بخش خصوصی وارد حوزه‌های فن‌آوری شود.
 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: