سومین دوره گردهمایی پردیس سامیت 2020، با حضور ریاست، معاونان و مدیران پارک فناوری پردیس، خانم «مندیپ اوبراین» نماینده یونیسف در ایران، همچنین برگزارکنندگان رویدادهای کارآفرینی و نوآوری و مدیران شرکت‌های شتابدهنده نوآوری، در پارک فناوری پردیس برگزار شد. خانم اوبراین در این برنامه خبر از برگزاری جایزه ملی بهترین نوآوری برای پرداختن به چالش‌های پیش روی کودکان داد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس،در این رویداد که به همت مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس برگزار شد، مدیران شتابدهنده‌‌های نوآوری و برگزارکنندگان رویدادهای کارآفرینی گرد هم آمده و از چالش‌ها و مشکلات فعلی فضای کارآفرینی و نوآوری کشور سخن گفتند.

پردیس سامیت 2020 که با هدف گردهمایی و ایجاد هم‌افزایی بین بازیگران اکوسیستم استارتاپی برنامه‌ریزی شد، مزیت‌های مختلفی از جمله آموزش، شبکه‌سازی با بنیان‌گذاران رویدادهای کارآفرینی و مدیران شتابدهنده های نوآوری و همچنین سایر فعالان اکوسیستم کارآفرینی را برای حاضرانش فراهمکرد و محلی برای همفکری و رفع چالش‌های موجود در عرصه کارآفرینی بود.

برگزاری جایزه ملی بهترین نوآوری برای پرداختن به چالش‌های پیش روی کودکان

خانم «مندیپ اوبراین» نماینده یونیسف در ایران، سخنران این مراسم بود. او پس از تبیین فعالیت‌های یونیسف، درباره پتانسیل آینده نوآوری برای کودکان در حیطه کاری یونیسف ایران گفت: اکوسیستم نوآوری در ایران بسیار زنده و فعال و متشکل از بسیاری از شتاب دهنده‌ها، مراکز رشد، صندوق‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری ریسک پذیر، پارک‌های فناوری، فن‌بازارها، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌هایی است که نشان دهنده پتانسیل ملی کشور در زمینه نوآوری است.

وی ادامه داد: یونیسف ایران برای اولین بار مشارکت خود را با معاونت محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری و اتاق بازرگانی ایران در راستای معرفی و حمایت از نوآوری برای کودکان آغاز کرده است. از طریق این مشارکت‌ها، برای ایجاد اکوسیستم ملی نوآوری برای کودکان در ایران، کمک به توسعه مهارت‌های قرن بیست و یکم، ارتقاء نوآوری اجتماعی در میان جوانان، تسهیل انتقال دانش و تخصص و همچنین بکارگیری و بومی‌سازی راهکارهای نوآورانه متمرکز بر کودکان، تلاش می کنیم.

اوبراین در مورد پروژه همکاری یونیسف با پارک فناوری پردیس گفت: طی شش ماه گذشته، در جلسه معارفه با جناب آقای دکتر ستاری و همچنین جلسات مختلفی که با معاونان محترم وزارت آموزش و پرورش داشته‌ام، درباره فرصت‌های بالقوه رویکردهای نوآورانه با طراحی بومی و سازگار برای آموزش کودکان -از جمله کودکان با نیازهای خاص در ایران- گفتگو کرده‌ام. به منظور تشویق راهکارهای نوآورانه برای کودکان در ایران، مفتخریم که به همراه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و پارک فناوری پردیس،«جایزه ملی بهترین نوآوری برای پرداختن به چالش‌های پیش روی کودکان» را معرفی کنیم.

برگزاری پنل ویژه بانوان در پردیس سامیت 2020

لازم به ذکر است، از جمله تفاوت‌های پردیس سامیت 2020 نسبت به دو دوره قبلی، حضور نیروهای داوطلب و همچنین حضور محدود شرکت‌کنندگانی بودکه به فعالیت در این حوزه علاقه دارند و دارای تخصص هستند.پنل ویژه بانوان نیز از دیگر بخش‌های بود که امسال به این رویداد اضافه شد. در این پنل ضمن هم‌اندیشی و هم‌نشینی بانوان فعالان این حوزه، چالش‌های فعالیت بانوان در زیست‌بوم نوآوری و فناوری بررسی شد و تلاش ‌شد تا راهکارهایی برای تسهیل و افزایش سطح فعالیت بانوان ارائه شود.

معرفی بهترین رویدادها از نگاه مخاطب برای نخستین بار

یکی از مهمترین برنامه‌های پردیس سامیت 2020، نظرسنجی از رویدادهای کارآفرینی بود. برگزار کنندگان این رویداد پس از چند سال حمایت از برگزاری رویدادهای کارآفرینی کشور به این نتیجه رسیدند که زمان آن است که رویدادها از لحاظ کیفیت نیز ارتقا پیدا کنند. بنابراین تصمیم گرفتند، یک نظرسنجی صرفاً «درباره رویدادهایی که مورد تایید مرکز شتابدهی نوآوری» است، صورت دهند. بر اساس نتایج این نظرسنجی، رویداد THL در گروه «جذب سرمایه»، رویدادهای «کارنامه»، «لنداستارز» و «دی ام پلاس» در گروه «انتقال تجربه»، رویداد «ریورس پیچ سیرنگ» در گروه «حل مسئله»، رویداد «کندو» در گروه «دورهمی»، رویداد «بالتازارکاپ» در گروه «مسابقه» و رویدادهای «کمپ بازاریابی دیجیتال»، «بوت کمپ اینترنت اشیا» در گروه «آموزشی» به عنوان رویدادهای برتر انتخاب شدند. همچنین در گروه «رویدادهای آخر هفته»، رویدادهای «نوآوران نوجوان» در حوزه نوجوان، «پروتون» در حوزه مدیریت کسب و کار، «کارآفرینی سلامت غرب کشور» در حوزه سلامت و «نشاط اجتماعی اردبیل» در حوزه اجتماعی، توسط مخاطبان پردیس سامیت به عنوان رویدادهای برتر انتخاب شدند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: