اعضای مناسب یک تیم می‌توانند به سازمان شما کمک کنند تا از طریق نوآوری، الهام گرفتن و کار سخت به پیشرفت‌های جدیدی دست یابید. نکته کلیدی این است که سرمایه انسانی مناسبی را برای کمک به رونق کسب‌وکار خود شناسایی کنید.

مدیران باید افراد خود را برای دستیابی به موفقیت حرفه‌ای مجهز کنند. لاراوی معتقد است که مدیران می‌توانند با کمک به کارکنان خود در دیدگاه بلندمدت شغلی خود، استعدادهای برتر را رشد داده و حفظ کنند. رویکرد لاراوی او را به یک مشاور برتر در مورد رشد اعضای تیم و توسعه استعداد تبدیل کرده است. در زمانی که در گوگل کار می‌کرد، چارچوب او برای توسعه شغلی منجر به افزایش بیش از 10 امتیازی در نمرات مشارکت در میان صدها کارمند شد. لاراوی علاوه بر گوگل، نقش‌های عملیاتی و مدیریتی در توییتر را نیز بر عهده داشت. او شرکت مشاوره زنجیره تامین خود را تأسیس و رهبری می‌کند.

هفت مرحله برای رشد اعضای تیم

در این مطلب هفت مرحله برای کمک به شما جهت رشد اعضای تیم آورده شده است. توجه به این نکات و رعایت آن‌ها بسیار مهم است و به نتایج بهتری منجر می‌شود.

 

برای رشد اعضای تیم خود در مورد این موضوعات با آن‌ها صحبت کنید

 

مجموعه‌ای از مهارت‌های جدید را استخدام کنید

صاحبان و مدیران شرکت ممکن است افرادی را استخدام کنند که نقاط قوت مشابهی دارند. زیرا آن‌ها را درک می‌کنند یا با آن‌ها هم‌ذات‌پنداری می‌کنند. رابرت جی فیلیپس، مدیر فروش بانکداری در سیتی بانک، می‌گوید، شما باید مهارت‌هایی را که شرکت شما برای رشد نیاز دارد، اما تیم فعلی شما ندارد را شناسایی کنید و به دنبال استخدام افرادی باشید که این مهارت‌ها را دارا هستند.

به عنوان مثال، اگر تیم شما در توسعه محصول و عملیات عالی است، اما در جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها ضعیف عمل‌ می‌کند، به دنبال جذب افرادی باشید که می‌توانند بینش عمیق‌تری نسبت به اطلاعات موجود ارائه دهند.

 درک داده‌ها به‌عنوان یک «زبان» ممکن است روندها را آشکار کند، الگوهای خرید مشتریان را برجسته سازد، یا گلوگاه‌ها را در سیستم توزیع شما شناسایی کند که همگی می‌توانند مانع رشد شوند. تجهیز کسب‌وکارتان به توسعه محصول، عملیات و جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، می‌تواند موقعیت کسب‌وکار شما را برای شناسایی فرصت‌های آینده که ممکن است منجر به رشد شود، بهبود دهد.

 برای رشد اعضای تیم از تنوع استقبال کنید

وقتی افرادی با جنسیت، سن، پیشینه نژادی و قومی مختلف، توانایی‌ها و سایر تفاوت‌ها را به تیم خود اضافه می‌کنید، از دیدگاه‌ها و بینش‌های جدیدی بهره‌مند می‌شوید که این امر می‌تواند به شما در نوآوری بهتر و دستیابی به بازارهای جدید و رشد اعضای تیم کمک کند. تحقیقات نشان داده است که شرکت‌هایی با تنوع نژادی، قومیتی و جنسیتی بهتر از سایر شرکت‌ها عمل می‌کنند.

به دنبال چشم‌انداز مشترک باشید

اعضای تیم شما باید اهداف شرکت را درک کنند و متعهد به اجرای آن‌ها باشند. به دنبال افرادی باشید که اخلاق کاری مشابهی با تیم فعلی شما دارند. آن‌ها باید در مورد رشد با انگیزه کار کنند و فعالانه با ایده‌ها برای تحقق آن مشارکت کنند.

فرهنگ "ایمنی روانی" ایجاد کنید

یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر بهره‌وری و رشد اعضای تیم، اعتماد یا «ایمنی روانی» است. به عبارت دیگر، تیم‌ها زمانی مؤثرتر هستند که افراد احساس راحتی کنند و ریسک‌پذیر باشند. روی ایجاد فرهنگی تمرکز کنید که در آن اعضای تیم از یکدیگر حمایت کنند و برای کمک به شرکت شما برای یافتن راه‌های جدید و بهتر برای انجام کارها، ریسک‌های متوسطی را بپذیرند.

ارتباط و همکاری را در اولویت قرار دهید

تیم‌ها برای انجام بهترین عملکرد خود به ساختار نیاز دارند. این به آن معنا است که نقش‌ها، برنامه‌ها و اهداف روشنی را به آن‌ها بدهید تا بتوانند بدون تردید روی نقش‌ها و وظایف تعیین شده خود کار کنند.

برای خود مشاور مالی در نظر بگیرید

بسیاری از کسب‌وکارها به اشتراک‌گذاری اهداف تجاری خود را با مشاور مالی خود نادیده می‌گیرند. با این حال، هنگامی مشاور مالی که از آرزوها و چالش‌های شما آگاه است، او ممکن است پیشنهادها یا جایگزین‌هایی را برای کمک به کسب و کار شما برای رسیدن به بهترین نتایج ارائه دهد.

برای رشد اعضای تیم به رفتار موثر پاداش دهید

روشی که تیم خود را می‌سازید تأثیر مستقیمی بر رشد شرکت شما خواهد داشت. مهم است که افرادی را استخدام کنید که شرکت را به سمتی که شما می‌خواهید هدایت کنند. بنابراین، زمانی که اعضای تیم، کاری را به خوبی انجام می‌دهند یا رفتارهایی از خود نشان می‌دهند که می‌خواهید تکرار شوند، به آن‌ها پاداش ‌دهید به این ترتیب تلاش‌هایشان را به رسمیت می‌شناسید. نیازی نیست که جوایز پرهزینه‌ای تهیه کنید. یادداشت شخصی یا تشکر از یک مدیر می‌تواند مسیر را به سمت حفظ ارتباط خوب هدایت کند.

فرآیند سه مرحله‌ای را برای کمک به رشد اعضا تیم

  1. باربارا والترز (مجری خبر صبح گاهی برنامه today) آن‌ها باشید. یک ساعت وقت بگذارید تا کارمندان خود را عمیقا بشناسید. به دنبال الگوهایی در طول زندگی کارمندان خود باشید که به شما سیگنال قوی می‌دهد و فقط آن‌ها را یادداشت کنید.
  2. کارمندان خود را در مرکز توجه قرار دهید. بیان یک چشم‌انداز روشن برای آینده یک کارمند مهمترین گام است. از کارمندتان در مورد رویاهایشان بپرسید. سعی کنید کارمندان را با استفاده از ترفند‌های خاص وادار کنید تا درباره رویاهای خود با شما صحبت کنند. هیچ یک از آن‌ها نباید محدود به زمان باشد. سه سوال زیر را برای تمرکز بر رشد اعضای تیم خود در نظر بگیرید:
  • تصور می‌کنید برای چه شرکتی کار می‌کنید؟
  • می‌خواهید در چه صنعتی باشید؟
  • آیا می‌خواهید در یک نقش ارشد از نوع مشارکت‌کننده فردی باشید یا نقش ارشد از نوع مدیریتی؟
  1. یک برنامه اقدام شغلی ایجاد کنید. با داشتن درک مشترک از انگیزه‌های کلیدی کارکنان خود و بیان روشنی از آینده مورد نظر آن‌ها، اکنون برای مرحله بعدی یعنی ایجاد یک برنامه اقدام دقیق آماده هستید. این برنامه دقیقا چگونگی رسیدن کارمند شما به آن چشم‌انداز را ترسیم می‌کند. به آن به عنوان یک نقشه راه برای خودشکوفایی فکر کنید. چهار مرحله برای طراحی یک برنامه اقدام شغلی عبارت است از:

نقش آن‌ها را توسعه دهید

 اگر درک کنید که کارکنان به کجا می‌خواهند بروند، می‌توانید در نقش فعلی‌شان تغییراتی ایجاد کنید تا آن‌ها را در مسیر درست راهنمایی کنید.

 

برای رشد اعضای تیم خود در مورد این موضوعات با آن‌ها صحبت کنید

 

شبکه خود را تقویت کنید

 به آن‌ها کمک کنید بر افرادی را که می‌توانند اطلاع‌رسانی کنند و بر جایی که می‌خواهند بروند تأثیر بگذارند. چه کسانی می‌توانند به کشف فرصت‌هایی کمک کنند که آن‌ها را به چشم‌انداز شغلی بلندمدت خود نزدیک می‌کند؟ آن افراد را شناسایی کنید و به رشد اعضای تیم خود کمک کنید.

گام بعدی فوری آن‌ها را مشخص کنید

از دیگران کمک بگیرید تا مهارت‌های مختلفی مثل تکنیک‌های تصمیم‌گیری سریع را در خود نیز تقویت کنید.

سخن پایانی

مدیران فرصت رهبری افراد را دارند اما همچنان باید با تهدید افراد مناسبی که سازمان را ترک می‌کنند به بهترین حالت کنار بیایند. نکته کلیدی در اینجا این است که به طور مشخص روی هر کارمند سرمایه‌گذاری کنید و مطمئن شوید که آن‌ها ابزارها و تجربیاتی را که برای پیشرفت در مسیری که آرزوی پیشرفت دارند به دست می‌آورند و از اینکه آن را به دست می‌آورند، مطمئن شوید. انجام این کار می‌تواند مدت زمان حضور کارمندان شرکت شما را افزایش دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: